???,

Menštruačný kalíšok ???

septembra 16, 2018 Lucy's lifestyle 0 Comments


Ahojte !
Táto téma je vyslovene pre dievčatá, a preto, páni, dovidenia (alebo čítania) pri inom článku. Pred nedávnom som začala používať menštruačný kalíšok, a keďže sa zrovna blíži obdobie mojej ďalšej periódy, rozhodla som sa s vami podeliť o moju skúsenosť s menštruačným kalíškom.

Menštruačný kalíšok som začala zvažovať, keď som mala 13, (takže mám o ňom už dosť naštudované) no rodičia sa s ním veľmi nestotožňovali, a tak som si ho kúpila až v lete. A odvtedy nemám s menštruáciu problém, pokiaľ si ho zrovna nezabudnem :).

A teraz dôvody, prečo som ho začala zvažovať, a prečo som s ním spokojná:

1. zdravšia alternatíva
Možno neviete, ale vložky a tampóny sú vyrábané z recyklovaného materiálu a sú bielené chlórom. Keď sa nad tým zamyslíte, tak to vôbec neznie vábne a nie to ešte na používanie počas vašich dní. Kalíšok je totiž vyrobený z lekárskeho silikónu a je antibakteriálny, na rozdiel od vložiek alebo tampónov, v ktorých sa baktérie množia.
A nespôsobuje ani syndróm toxického šoku, čo nie je žiadna sranda.

2. pohodlný
Vždy som mala problém s vložkami, lebo mi vadili, odliepali sa alebo priliepali na nesprávne miesta, a keď som párkrát použila tampón, nebolo to o nič lepšie, zavádzanie mi nešlo a ešte k tomu to bolelo rovnako ako vyberanie. Takže som prežívala menštruáciu, nie len v bolestiach, ale aj v nepohode. Kvôli mojej zlej skúsenosti s tampónmi som sa trochu bála aj kalíška, pretože sa tiež zavádza, ale pri ňom to nebol žiadny problém. Kalíšok po zavedení necítite.

3. dlho vydrží
Vložka alebo tampón sú vyrobené iba na jedno použitie, čo je 3-4 hodiny. Menštruačný kalíšok je ale na rozdiel od vložky alebo tampónu vyrobený na viac použití. A vydrží vám aj 15 rokov.

4. ekologický
Myslím, že toto je jeden z najhlavnejších bodov, pretože kalíšok na rozdiel od vložky nevytvára žiadny odpad, jednoducho použijete kalíšok a potom ho umyjete. 

5. nemení sa až tak často
Pre mňa bol toto jeden z najdôležitejších bodov, keďže nenávidím menenie ako tampónov tak vložiek. Kalíšok totiž môžete mať zavedený až 12 hodín, takže ho stačí vymeniť iba ráno a večer.

6. už žiadne nakupovanie
Keď som používala vložky, každý mesiac som si musela kúpiť 1 - 2 nové balíčk\, no keď si raz kúpite kalíšok, vydrží až 15 rokov.

7. pre všetky
Pokiaľ zvolíte správnu veľkosť, (s tým vám pomôžem na konci článku) tak je kalíšok vhodný pre všetky. Po internete teraz síce koloval mýtus, že nie je vhodný pre panny, ale nie je to pravda, aj panny môžu používať kalíšok, problém je skôr v tom, ak má žena nižšie položený krčok maternice, vtedy potrebuje kratší kalíšok. (návod ako zistiť či máte krčok nižšie, alebo normálne viete zistiť tu . Ale dá  sa to zistiť veľmi jednoducho a to či do vagíny viete strčiť prst.)

8. lacnejší
Môžeme to skúsiť matematicky, ak vás vložky stoja 3 eurá na mesiac a kalíšok stojí 15-30 eur na 5 až 15 rokov. Tak aj keby sme zobrali najdrahšiu variantu kalíšku, po desiatich mesiacoch ste v pluse. No ja mám kalíšok za 15 takže po piatich mesiacoch z neho už iba ťažím :)

9. dá sa s ním športovať
Mne to bolo síce pri strelbe jedno, ale pri iných športoch  to môže byť dôležitý bod.

10. voda
Keďže sa, tak ako tampón, kalíšok zavádza, môžete ho nosiť aj do vody. Takže sa nemusíte obávať, že by ste na dovolenke nemohli ísť do mora alebo bazéna.

11. nepáchne
Ako som už spomínala, kalíšok je antibakteriálny a tým pádom nezapácha.


AKO KALÍŠOK POUŽÍVAŤ ?
KROK 1 – PRED POUŽITÍM
1.Pred menštruáciou si to vyskúšajte, keď ju potom dostanete, už budete vedieť, ako na to.
2. Pred použitím kalíšok vyvarte v horúcej vode. Po 3-5 minútach je kalíšok vysterilizovaný a pripravený na použitie.
KROK 2 - ZAVÁDZANIE
1. Umyte si ruky.
2. Nájdite pohodlnú polohu. Mne najviac vyhovuje obyčajné sedenie na WC, ale super je aj vyloženie jednej nohy na WC, podrep, alebo obyčajné státie. Ale nebojte sa, rýchlo prídete na to, ktorá z polôh je najlepšia pre vás.
3. Zložte kalíšok. Toto je znovu univerzálne, pretože každej žene vyhovuje iné skladanie, no myslím si, že na začiatok je asi najlepší "Punch down", ktorý vyhovuje aj mne, ale stačí vyskúšať. (iné typy skladov nájdete tu .)
4. Keď kalíšok zavediete dovnútra, roztvorí sa a vznikne podtlak.  To, či je správne zavedený, skontrolujete tak, že prejdete prstom po obvode a môžete skúsiť jemne zatiahnuť (ale naozaj jemne, lebo keď vznikne podtlak, kalíšok bude držať a nepustí, takže by to mohlo bolieť)
Pokiaľ  kalíšok nejde zaviesť, môžete použiť lubrikačný gél, ktorý zavedenie uľahčí.
KROK 3 - VYBERANIE
1. Umyte si ruky.
2. Ukľudnite sa, pokiaľ budete v strese, nepôjde to.
3. Znovu nájdite pohodlnú polohu.
4. Keďže kalíšok drží vďaka podtlaku, budete ho musieť zrušiť. Dvoma prstami kalíšok stlačíte a budete počuť jemné zasyčanie, vtedy viete, že podtlak sa zrušil a môžete kalíšok jemne vybrať.
5. Umyte kalíšok. Pokiaľ nemáte pri sebe umývadlo, použite aspoň toaletný papier.
6. Kalíšok je pripravený na ďalšie použitie.
7. Ak perióda skončila, znovu kalíšok vyvarte vo vode a uskladnite do ďalšieho použitia:). Ja ho uskladnujem v peknej látkovej taštičke, ktorú som si sama ušila. (viď úvodné foto)

Ako si vybrať ten správny ???
Existujú základné druhy:
Malý - menší kalíšok je určený primárne pre ženy pred pôrodom, pre ženy so slabšou menštruáciou alebo pre panny
Veľký- je pre ženy so silnejšou menštruáciou alebo pre ženy po pôrode

Krátky - pokiaľ máte krčok maternice nižšie, tento kalíšok je pre vás
Normálny– a my ostatné môžeme používať klasický

Jemný- pokiaľ máte citlivé intímne partie, je pre vás jemnejší lepšia alternatíva, ale môže bývať problém s otvorením vo vnútri, preto ho treba skontrolovať. Ja som si, ale pre jednoduchšiu aplikáciu vybrala tiež tento.
Klasický- vhodný pre všetkých ostatných.

Aký mám ja ???
Ja osobne som si vybrala YUUKI Soft - malý, ktorý je vyrobený v Česku. Dokonca sa mi ho podarilo kúpiť v akcii za 9,20 €. Dokúpila som si k nemu aj sterilizačný téglik, s ktorým nemusím kalíšok vyvárať v hrnci, ale stačí v mikrovlnke, no vždy je z neho celá mikrovlnka mokrá, takže je asi lepšie si ho vždy na začiatku a na konci vyvariť normálne.

Dúfam, že som vám zodpovedala na vaše otázky a vyvrátila vaše obavy, ale ak máte ešte nejaké ďalšie,  neváhajte sa opýtať v komentároch, alebo súkromne na mail luclifestyle@gmail.com. Myslím si však, že kalíšok je individuálna téma, a preto je ho lepšie vyskúšať, aby ste si mohli vytvoriť vlastný názor. Pokiaľ kalíšok vyskúšate, alebo už nejaké skúsenosti máte, podeľte sa o ne v komentári. A dúfam, že sa tu stretneme aj nabudúce.

♡ Lucy









0 komentářů:

čo na srdci, to na blogu

Používa službu Blogger.

Contact

A blog created by

This is a static content section widget. It is a handy way to show additional content at the widgetized page. The static content section widget outputs the contents of a selected static page. You can use as many instances of the static content section widget you wish, to create the ideal page structure.


About Me

Lucy's Lifestyle

čo na srdci, to na blogu