My shooting story

októbra 09, 2017 Lucy's lifestyle 0 Comments




 Toto je moja zbraň (diopter) a ja  😂
Ahojte !
Tak ako som už písala, v 5. ročníku som sa prihlásila na strelecký krúžok. Zo začiatku som si tam chodila iba sadnúť na lavičku a pozorovať ostatných, no neskôr sa mi puška ocitla aj v rukách. Neviem a ani nechcem vedieť, ako vyzerala moja prvá rana, ale dúfam, že som sa trafila aspoň do lapača 😂, čo by mohol pre mňa vtedy znamenať veľký úspech. A potom mi každým tréningom puška zostávala v ruke čoraz častejšie a dlhšie, až som dokázala strieľať takmer sama. Čoskoro ma dokonca čakala prvá súťaž, síce som nevyhrala, čo bolo vtedy asi aj dopredu jasné, ( kedže cez nástrel mi tréner ešte vysvetľoval, ako sa cvaká), no nakoniec som to nevzdala a dala strieľaniu šancu aj ďalší rok, neviem síce prečo, ale asi to tak malo byť.

Znovu som chodila na tréningy, prišli ďalšie súťaže a na jednej z nich sa mi podarilo získať druhé miesto a postúpiť na majstrovstvá SR v obci Svätý Peter (10. - 11. 4. 2015). Bola to moja prvá veľká súťaž, no aj tak sa moje myšlienky o skončení so strieľaním premenili už takmer na realitu. Ale stáli tam rodičia, ktorí sa ma snažili podržať a hlavne motivovať, uzavreli sme dohodu, takže som pokračovala aj nasledujúci rok.

Zúčastňovala som sa čoraz viacerých súťaží, na ktorých sa mi niekedy darilo viac a niekedy menej, ale opäť sa mi podarilo postúpiť na majstrovstvá Slovenska. No na tréningy sa mi nechcelo chodiť už takmer vôbec, a preto ma rodičia prinútili 10. 12. 2015 uzavrieť s nimi zmluvu, že do deviateho ročníka základnej školy budem chodiť na strelecký bez pindania. Ale v januári som chytila druhý dych a strieľanie mi postupne začalo ísť lepšie a lepšie. Nakoniec majstrovstvá SR v Košiciach
1. - 2. 4. 2016  boli pre mňa očakávaná súťaž, na ktorú som sa tešila. Zo začiatku sa mi veľmi darilo a vyzeralo to na ohromujúci výsledok, až na poslednú položku, ktorá sa mi nevydarila a skončila som štvrtá. No aj tak tento výsledok stačil na prvé miesto družstva, ktoré so mnou tvorili ešte dvaja strelci z nášho tímu.

V tom čase som strieľala zo zbrane Slávia. Na súťažiach v našej vekovej kategórii do 14 rokov sa strieľa na vzdialenosť 10 m 30 rán. Na nástrel (nastavenie zbrane) máme 15 minút a na samotnú súťaž (položka/30 rán) máme 40 minút.


Ďalší rok som nezačala najlepšie, problémy s očami sa začali stupňovať a ja som začala obiehať doktorov (očných), ktorí ale doteraz na príčinu môjho občasného rozmazaného videnia a červených očí neprišli.  No v januári sa to začalo, bol to pre mňa svojim spôsobom veľmi zlomový okamih a to že musím strieľať z dioptra (teda z inej zbrane). Bola to pre mňa nočná mora, túto zbraň som dovtedy odmietala. Začala som teda a musela som trénovať diopter na každom Božom tréningu, čo sa ale oplatilo, už 20. 3. 2017 som strelila prvú štyristovku v Šali (teda maximálny počet bodov - z tejto zbrane sa strieľa tiež na vzdialenosť 10 m, ale až 40 rán - maximálny počet je teda 400 😉), tento výsledok som zopakovala ešte aj na druhý deň 21. 3. na tréningu a o týždeň 25. 3. na súťaži v Brezne. Týmito a ešte inými výsledkami sa mi podarilo v Národnej lige skončiť tretia a postúpiť na majstrovstvá SR v Brezne, kde som už konečne niečo dokázala. Skončila som 3. (nastrieľala som 396 bodov - teda strelila som 36 x desinu a 4 x len 9 😕)
Som rada, že tento rok prebehol ako prebehol, naučila som sa veľa nového a konečne som si domov začala nosiť vlastné medaile, ktoré mi robia radosť a motivujú ma. Tento rok teda chodím na strelecký opäť, ale nie len kôli zmluve, ale už aj kvôli sebe.
Som veľmi vďačná mojim rodičom, ktorí vo mne môj talent uvideli ešte na začiatku a podporovali ma a nakoniec som rada aj za zmluvu, lebo bez nej by sa mi nič z tohoto nepodarilo.
Takže verte rodičom, predsa len, oni vás poznajú najlepšie.


A ak by vás zaujímalo čo mi strieľanie vzalo a naopak dalo, tak sa o tom ešte niekedy rozpíšem.

♡ Lucy





0 komentářů:

čo na srdci, to na blogu

Používa službu Blogger.

Contact

A blog created by

This is a static content section widget. It is a handy way to show additional content at the widgetized page. The static content section widget outputs the contents of a selected static page. You can use as many instances of the static content section widget you wish, to create the ideal page structure.


About Me

Lucy's Lifestyle

čo na srdci, to na blogu